Navigation Menu+

Metody pracy z Dziećmi

Po to żeby, jak najlepiej realizować nasze cele oraz założenia Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego sięgamy do kilku nurtów pedagogicznych i korzystamy z licznych metod pracy, które przynoszą wspaniałe efekty. ·         Szacunek do Dziecka i bycie dla Dziecka to dla nas najwyższe wartości! Doceniamy Dzieci za każdy sukces, widzimy Ich wyjątkowość, staramy się dociekać powodów jakiegokolwiek smutku i wspierać w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami. Dzieci są z nami wiele godzin i są dla nas Ważne! ·          „Pomóż mi zrobić to samemu” M. Montessori- wspieramy samodzielność, podkreślamy naszą wiarę w możliwości Dzieci, kiedy trzeba pomagamy, kiedy trzeba podpowiadamy, jak to zrobić. Pracujemy także nad sobą, aby dostrzegać w Dzieciach opisywane przez M. Montessori fazy wrażliwości i podążać za Dzieckiem w Jego rozwoju. ·         Bliskie jest nam wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt- prowadzimy ogródek ekologiczny, mamy karmnik i dokarmiamy ptaki na łące przy przedszkolu i rozpoczynamy przygodę z przedszkolnym akwarium! ·         Stosujemy wzmacnianie pozytywne, Dzieci mają tablice motywacyjną, podpisały jasny i czytelny dla Nich (obrazkowy) kontrakt, który był wynikiem wspólnych ustaleń Dzieci i nauczycielek. ·         Prowadzimy „Zeszyty Sukcesów” dla każdego Dziecka! Dzieci przecież nieustannie odnoszą małe i wielkie sukcesy, a my je widzimy i doceniamy! ·         Staramy się realizować filozofię Marshalla Rosenberga PBP (Porozumienie bez przemocy) i idee Thomasa Gordona. Ważne jest dla nas żeby nie oceniać Dzieci, nie przypisywać Im cech, odróżniać fakty od opinii i aktywnie słuchać. ·         W grupie „Delfinki” prowadzimy systematyczne nauczanie czytania metodą Glenna Domana. Prezentujemy karty z napisami 3 razy dziennie każdemu Dziecku indywidualnie. ·         Odimienna metoda nauki czytania Ireny Majchrzak prowadzona w każdej grupie stosownie do wieku Dzieci. ·          Elementy metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne wprowadzamy jako jeden blok zajęciowy lub jako elementy zajęć gimnastycznych. ·         „Metoda Dobrego Startu” Marty Bogdanowicz realizowana jest w każdej grupie stosownie do wieku Dzieci dlatego dla grupy młodszej realizujemy głównie „Piosenki do rysowania” w blokach około 20 minutowych. ·         Zajęcia matematyczne oparte głównie na metodzie Edyty Gruszczyk–Kolczyńskiej. ·         Zajęcia z elementami terapii integracji sensorycznej, których scenariusze zbudowane są w oparciu m.in. o Metodę Dobrego Startu, metodę Marii Montessori, Carla Orffa, Doroty Dziamskiej, stymulację Johansena IAS, Techniki Bowena, treningi Schulza i Jacobsona, pomysły na zabawy sensoryczne ·         Dbamy o rozwój motoryki małej i mięśni drobnych dłoni w licznych zajęciach o charakterze zabaw (klamerki, słomki, fasola, piasek, malowanie palcami, rysowanie w bułce) zabawy paluszkowe, masażyki. ·         Elementy kinezjologii edukacyjnej Dennisona (rysowanie oburącz). ·         Wykorzystanie metody aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss ·         Labanowska metoda gimnastyki twórczej: opowieść ruchowa ;ćwiczenia muzyczno-ruchowe; taniec; improwizacja ruchowa. ·         Pedagogika zabawy KLANZA